پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112146
وقتي جوان ايراني دستمايه کليپ مي شود!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 892

چند سالي مي شود که شبکه هاي فارسي زباني که از دبي وزير لواي فرهنگ غربي پخش مي شوند از جوانان ايراني دعوت مي کنند تا براي خواننده شدن کليپهاي موسيقي بسازند وبه اين شبکه بفرستند.دراين ميان اين شبکه ها با دامن زدن به اين موضوع و با ترويج بحث ستاره شدن واستفاده از احساسات جوانان ايراني به کسب سودهاي قابل توجهي مي پردازند. به گونه اي که براساس آمارهاي منتشر شده براي هر بار پخش يک کليپ دراين شبکه ها بين 200 تا 400هزار تومان از شخص مورد نظر دريافت مي شود. سئوال اينجاست که چرا وچگونه اين شبکه ها با چنين حربه اي موفق به سوء استفاده از جوانان مي شوند؟

دکتر مهکام-روانشناس-در پاسخ به همه اين سئوالات به دوران جواني اشاره مي کند ومي گويد: دوران جواني دوراني است که هر فردي دوست دارد دراين دوران به بهترين نحو ممکن استعدادهاي خود را در معرض نمايش ديگران بگذارد و به نوعي خودنمايي کند. به همين علت است که تمايل به مشهور شدن دراين دوران بيشتر دورانهاي ديگر براي فرد مهم است. از طرف ديگر يک جوان هميشه اين احساس را دارد که توجه ديگران را به سمت خود جلب کند.به اعتقاد اين روانشناس اين ويژگي در جوانان بسيار عادي است واز طرف ديگر همين تمايل به ديده شدن است که باعث مي شود جوانان تلاش کنند و به سمت شکوفا شدن حرکت کنند! اما اينکه جوانان چه راهي را براي ديده شدن و به نوعي نمايش توامندي خود انتخاب کنند بحثي است که بايد به آن توجه شد. دراين باره بايد به اين نکته توجه داشت که جوانان اگر در راه شکوفاييهاي استعدادهاي خود درست هدايت شوند هم به نفع جامعه است و هم به نفع خانواده وخود جوان!

اين استاد دانشگاه در ادامه مي افزايد:: بايد شرايطي فراهم کرد که جوانان باور کنند که راه معروف شدن وبه نوعي نمايش استعدادها خواننده شدن و سوپر استار شدن نيست. البته دراين باره از اين موضوع هم نبايد غافل شد که جوانان وقتي مي بينند در هر مراسمي در تلويزيون بيش از همه يک خواننده ويا فوتباليست دعوت مي شد وبه نوعي آنها به شدت در معرض ديده شدن هستند به سمت اين گونه مسائل گرايش پيدا کند.از سوي ديگر چون فضاي تقدير وبه نوعي بزرگ جلوه دادن نخبگان علمي در جامعه آن چنان که بايد وجود ندارد جوانان کارهايي مثل خوانندگي وساختن کليپ را به پيشرفت تحصيلي ترجيح مي دهند،چرا که مي بينند اين خواننده ها يا ديگر ستاره ها هستند که مورد تقدير واقع مي شوند نه نخبگان علمي و تحصيلي!

روند سوء استفاده از احساسات جوانان ايراني دراين شبکه ها هر روز در حال افزايش است. سوء استفاده اي که با بهره برداريهاي مالي همراه شده و پولهاي هنگفتي را نصيب مديران اين شبکه ها مي کند و حتي برخي از جوانان دراين راه متحمل هزينه هاي قابل توجهي مي شوند که در نهايت براي آنها سود چنداني ندارد. تنها اتفاق از دست دادن سرمايه اي است که يا آن را با زحمت جمع کرده اند ويا از خانواده هاي خود مي گيرند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html